Cum sa ne ferim de hotii din serviciile funerare
Dorim si noi
pe aceasta cale sa tragem un semnal de alarma asupra evenimentelor
petrecute azi 16.12.2013, avand ca subiect mafia odioasa si macabra a
serviciilor funerare din Bucuresti din care, cu mandrie, nu facem parte.
Nu de multe ori ne-am intalnit cu cazuri de acest gen cand rudele au
fost contactate la scurt timp dupa constatarea decesului de catre firme
fantoma de servicii funerare. Nu de multe ori aceste firme s-au dovedit a
fi firme fantome care functioneaza clandestin fara a plati taxe si
impozite si fara sa ofere garantia unui serviciu decent. Indemnam
persoanele care trec prin momente delicate sa fie atente si sa nu cada
prada asa-zisilor prestatori de servicii funerare, care nu sunt decat
talhari la colt de strada. Dorim pe aceasta cale sa aducem in discutie
si acele firme de servicii funerare care functioneaza in spitale sau
morgi sau persoanele care stationeaza pe holurile spitalelor sau
morgilor pentru a racola rudele indurerate. Dupa parerea noastra si
aceste cazuri trebuiesc anchetate.
Mai jos am rezumat modul cinic prin care unii inteleg ca pot functiona si pot abuza de buna credinta a persoanelor indurerate.
Potrivit unui comunicat al Parchetului, procurorii au dispus începerea urmăririi penale față de 26 persoane sub aspectul săvârșirii, după caz, a infracțiunilor de luare și dare de mită, primire de foloase necuvenite și folosire de informații care nu sunt destinate publicității, dosarul fiind constituit ca urmare a unei sesizări a Ministerului Sănătății si a unei parti din societatea civila.
Din cercetările efectuate până în prezent a rezultat că învinuiții, angajați SMURD, SABIF sau agenți de poliție, transmiteau, în baza unei înțelegeri prealabile, către reprezentanți ai unor firme de pompe funebre date cu caracter personal și medical privind persoane decedate, precum și date privind aparținătorii acestora (nume, adresă, număr de telefon), de care luau cunoștință în exercitarea atribuțiilor de servici.
Zeci de poliţişti şi angajaţi de la SMURD şi Serviciul de Ambulanţă Bucureşti – Ilfov au fost ridicaţi luni dimineaţă de procurorii bucureşteni fiind suspectaţi că au luat mită de la firme de pompe funebre pentru a da informaţii despre persoane aflate în stare critică sau care au murit în accidente. Concret, suspecţii ar fi fost cooptaţi în reţea de către reprezentanţii a patru firme de pompe funebre care le dădeau sume cuprinse între 300 şi 700 de lei ori de câte ori le spuneau că sunt chemaţi prin apelul de urgenţă 112 la pacienţi în stare critică. Astfel, aveau şanse să ajungă primii la famiilile celor decedaţi pentru a le prezenta ofertele de înmormântare. Potrivit anchetatorilor, uneori, angajaţii acestor firme îşi ofereau serviciile chiar înainte de decesul pacienţilor. „Reprezentanţii firmelor de pompe funebre nu ştiau unii de alţii, iar angajaţii statului de obicei sunau la cei care îi plăteau mai bine.
Potrivit unui comunicat al Parchetului, procurorii au dispus începerea urmăririi penale față de 26 persoane sub aspectul săvârșirii, după caz, a infracțiunilor de luare și dare de mită, primire de foloase necuvenite și folosire de informații care nu sunt destinate publicității, dosarul fiind constituit ca urmare a unei sesizări a Ministerului Sănătății si a unei parti din societatea civila.
Din cercetările efectuate până în prezent a rezultat că învinuiții, angajați SMURD, SABIF sau agenți de poliție, transmiteau, în baza unei înțelegeri prealabile, către reprezentanți ai unor firme de pompe funebre date cu caracter personal și medical privind persoane decedate, precum și date privind aparținătorii acestora (nume, adresă, număr de telefon), de care luau cunoștință în exercitarea atribuțiilor de servici.
Zeci de poliţişti şi angajaţi de la SMURD şi Serviciul de Ambulanţă Bucureşti – Ilfov au fost ridicaţi luni dimineaţă de procurorii bucureşteni fiind suspectaţi că au luat mită de la firme de pompe funebre pentru a da informaţii despre persoane aflate în stare critică sau care au murit în accidente. Concret, suspecţii ar fi fost cooptaţi în reţea de către reprezentanţii a patru firme de pompe funebre care le dădeau sume cuprinse între 300 şi 700 de lei ori de câte ori le spuneau că sunt chemaţi prin apelul de urgenţă 112 la pacienţi în stare critică. Astfel, aveau şanse să ajungă primii la famiilile celor decedaţi pentru a le prezenta ofertele de înmormântare. Potrivit anchetatorilor, uneori, angajaţii acestor firme îşi ofereau serviciile chiar înainte de decesul pacienţilor. „Reprezentanţii firmelor de pompe funebre nu ştiau unii de alţii, iar angajaţii statului de obicei sunau la cei care îi plăteau mai bine.
Cum sa alegem un serviciu funerar?
Alegera
unei societati de pompe funebre reprezinta o etapa inportanta atunci
cand urmeaza sa pierdem persoane dragi sau in cazul si mai nefericit ,
daca putem spune asa ,evenimentul ne ia pe nepregatite si nu stim cum
trebuie sa procedam
Pe scurt vom enumera care sunt criteriile
pe care va recomadam sa le urmariti cu atentie atunci cand decideti pe
cine mandatati sa se ocupe de inmormantarea persoanei dragi.
- atentie la informatiile oferite inca de la primul contact , de multe ori se intampla ca atunci cand discutam cu o persoana fie la sediul magazinului de servicii funerare sau la telefon , fara a avea referinte, informatiile primite sa fie confuze sau gresite din dorinta de a va determina sa colaborati cu ei
- personalul trebuie sa va prezinte serviciile si produse de care aveti nevoie pentru derularea corecta a inmormantarii, sa va explice, cat mai detaliat, fiecare etapa a inmormantarii. Nu este suficient sa aflati doar pretul sicriului si pretul transportului funerar. Este necesar sa vi se explice si ce trebuie sa faceti cu toate produse alese pentru inmormantare: batistele, lumanarile, prosoapele, daca exista costuri suplimentare, ce sarcini aveti de indeplinit in afara celor oferite de firma de magazinserviciifunerare.
- cu cat veti primi mai multe explicatii despre serviciile funerare alese, cu atat veti sti mai bine cum se va derula inmormantarea si puteti avea incredere in serviciile oferite.
- respectarea programului stabilit impreuna este un alt criteriu important deoarece toate etapele procesului de inmormantare sunt legate intre ele iar oice intarziere pot provoca evenimente nedorite.
- solicitati la orice magazinserviciifunerare o oferta scrisa , semnata si stampilata cu termen de valabilitate, aceasta hartie o sa va scuteasca de viitoare modificari de preturi sau de alte modificari.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu